نوین چوب

نوین چوب هما / نوین چوب تهران نوین چوب اهواز

نوین چوب

نوین چوب هما / نوین چوب تهران نوین چوب اهواز

ماشین آلات نوین چوب

به طور کلی دستگاه ها و ماشین آلات نوین صنعت چوب شامل انواع دستگاه های کنترل cnc می باشند. این ماشین آلات نوین چوب شامل انواع دستگاه پانل بر، سی ان سی چوب و لبه چسبان های کنترل سی ان سی می باشند. این ماشین آلات چه در صنایع چوب و چه در زمینه مصنوعات چوب به سمت هوشمند شدن پیش خواهند رفت. این رویکرد علاوه بر افزایش سرعت و دقت عملکرد در سهولت انجام کارهای سنگین نیز مد نظر است. این ماشین آلات نوین چوب و مصنوعات چوبی بطور ویژه از سوی شرکت های غولی همچون هوماگ، فلدر و ایما پیگیری و ساخته می شوند.

مزایا در تولید با ماشین آلات نوین چوب

  • دقت بالا
  • افزایش سرعت عملکرد
  • افزایش میزان تولید
  • کاهش هزینه های تولید
  • افزایش کیفیت تولید
  • افزایش سرمایه کارخانه
  • حفظ سرمایه شرکت به موجب ارتقاء استانداردهای ماشین آلات

دسته بندی ماشین آلات:

به طور کلی ماشین آلات نوین چوب و فلز با توجه به نوع کاربری می توان تقسیم بندی کرد. عموما ماشین آلات صنایع چوب در نوع پیشرفته از تکنولوژیهای nc و cnc استفاده می کنند و در موارد متعددی از تکنولوژی plc استفاده می گردد. در خطوط تولید این تکنولوژی ها در سطح تکامل یافته تری ظهور کرده و مورد استفاده قرار می گیرند. در این سطح سیستم های انبارداری و حسابداری و کنترل ماشین آلات و محصولات به طور کلی توسط سرورهای مرکزی کنترل می شوند. در خطوط رنگ از انواع مختلفی سیستم ها و حسگرها برای اندازه گیری و محاسبات پاشش رنگ استفاده می شود که درآن قطعه کار اسکن سه بعدی می شود و در نمونه های دیگر از قطعه کار تصویری تهیه می شود و تصویر آن مورد پردازش قرار می گیرد.

عیب یابی ماشین آلات:

به طور کلی عیب یابی و رفع عیوب یک دستگاه خاص بصورت سنتی از طریق بازرسی و تست یونیت های مختلف انجام می پذیرد و در موارد پیشرفته تر از طریق نصب عیب یاب اتوماتیک عیوب دستگاه پیدا می شود. در ماشین آلات نوین چوب همچون دستگاه های هوماگ علاوه بر عیب یابی اتوماتیک حجم کاری و میزان استهلاک قطعات توسط سیستم هوشمند و یکپارچه و متصل به شرکت هوماگ بطور مداوم توسط سرورهای هوماگ تحت نظارت خواهد بود. این سیستم یکپارچه با عنوان سیستم تاپیو (TAPIO) یکی از پیشرفته ترین سیستم های کنترلی در جهان هست. که حتی امکان کنترل و بازرسی از یک دستگاه همچون cnc را حتی می توان از طریق ساعت مچی هوشمند خود خواهید داشت.